Muzejska parna lokomotiva v Divači

V 16. stoletju je bila Divača le zaselek ovčerejcev, z razvojem prometa, ki je potekal iz tržaškega pristanišča v notranjost, pa je pridobivalana pomenu, se širila in razvijala. Furmani, ki so tovorili blago po cestah v obe smeri, so se ustavljali v vse številnejših gostilnah.

Zemljevid


Muzejska parna lokomotivaRazvoj je sredi 19. stoletja še pospešila izgradnja južne železnice, ki je Dunaj, prestolnico avstro-ogrske monarhije, povezovala prek Ljubljane s pristaniškim Trstom. Kasneje so zgradili še istrsko progo, ki se odcepi prav v Divači. Na pomen železnice še danes opozarja muzejska parna lokomotiva, ki je na ogled na železniški postaji. 17-metrska klasična lokomotiva je bila izdelana leta 1922, tovor pa je z največjo hitrostjo 50 km/h vlekla na istrski progi, zadnjič 4. maja 1977. Takrat je bilo tudi konec parne vleke.


Nedaleč je ohranjen tudi kamnit vodni zbiralnik, ki je bil zelo pomemben za oskrbo parnih lokomotiv z vodo.

Koledar dogodkov

< maj 2019 >
p t s č p s n
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031